Ook websites zijn zijn onderhevig aan trends en stijlen. Deze trends worden mede bepaald door het surfgedrag van webbezoekers, dat afhankelijk is van diverse factoren: moment van webbezoek, toestel waarmee gesurft wordt, leeftijd van de websurfer…

LANGE PAGINA’S

Vroeger was de trend om de informatie van een webpagina binnen het formaat van een computerscherm te tonen, wat scrollen overbodig maakt. Er wordt nu  meer en meer met tablet of smartphone op internet gesurft, en dan gaat het scrollen veel makkelijker dan klikken om een nieuwe pagina te openen. Vandaar dat nieuwe sites veelal informatie op één lange pagina plaatsen, je kan de navigatieknoppen gebruiken die je naar een ander deel van de pagina leidt, of je kan gewoon scrollen.

PARALLEL SCROLLEN

Niet alleen de inhoud van de pagina is scrolbaar, maar veelal gaat ook de achtergrondafbeelding mee verschuiven.

RESPONSIVE LAY OUT

Responsive betekent dat de website zich aanpast naargelang het toestel waarop het wordt getoond. Websites worden meer en meer bezocht met behulp van een tablet of smartphone, dus een aangepaste lay out is een must. Bovendien zorgt een responsive lay-out ook voor een betere ranking in de Google zoekresultaten.

GROTE AFBEELDINGEN

Grote foto’s, achtergrondfoto’s, slideshows… Het visueel effect van een website wordt alsmaar belangrijker. Vanaf heden kunt u ook bij 2Trees terecht voor professioneel fotomateriaal voor uw website. Vraag gerust meer informatie.

VERBORGEN MENU

Omdat het visuele aspect aan belang wint, wordt bij sommige websites gekozen voor het minimaliseren van de navigatiemenu (wat dikwijs bij de lay-out op tablet of smartphone reeds zo is). Dan vind je in de rechter- of linkerbovenhoek een vierkantje met enkele horizontale streepjes, als je erop klikt komt de menu tevoorschijn.